Epatraktor.org

Sveriges största forum för motorintresserade ungdomar!
Aktuellt datum och tid: 10 09 09, 1:11

Ny tråd Svara på tråd  [ 1119 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 75  Nästa
av Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: SNUTHISTORIER
InläggPostat: 10 02 18, 7:33 
Charmknutte

Födelsedag: 05 jul 2010
Fordon: volvo 745 kapad
har blivit stannad 4 gånger med moppe :P

1:a. busat på kvällen så dom ringde polisen, efter ett tag så ska vi köra hem och jag hade trimrör, dåligt bakljus, inga blinkers så sätter vi oss på mopparna och ska köra, när vi är vid vägen så kommer en snutbil mittemot och ska svänga samma håll som vi ska så vi står där och väntar på att dom ska köra före men nejdå de skulle dom inte :P jag kör i 30 kanske och "ser ner på förgasaren som om något är kasst" och sen drar dom om oss och kör framför oss en bit sen ställde dom sig tvärs över vägen och vi stannar och är trevliga och sen kollar han min moppe (hade chrom turbokit) på derbin då och han bara : ja du får fixa skylten så man ser den och fixa bakljuset och blinkers. ni har väldigt tur ikväll grabbar så vi låter er köra vidare! MAN TACKAR :D

2:a. ska hem från en polare. kör i 80 och sen ser jag en polisbil bak en hög buske (utfart) och jag bromsar ner och kör i 40 :P han skulle svänga "från" mig men sen kollade jag mig bak och då kör dom efter och stannar mig och frågar en massa. jag var trevlig igen så dom släppte mig utan böter denna gången med :P

3:dje. har precis varit på mohlins (mopedförsäljare) och köpt trim sen kör vi hem och kör lite vilt :P låg i kanske 80 på en väg (och polisen ser oss ute på den stora vägen) och vi körde in på en cykelväg och sen skulle vi ta foto på mopparna på en najs bro (vi hade inte sett poliserna) sen ser vi att polisen kör in mot oss och min polare börjar starta men jag säger att de är inte lönt att köra. poliserna kommer och snackar lite. här får ni inte köra! och ni körde jävligt snabbt där borta sa dom. vi bara nej vi låg i max 50 :P dom börjar kolla på min nyrenoverade moppe (furia motorhispania 04) och säger det fattas följande : bakljus är inte godkänt, inga blinkers, ingen backspegel, trimrör, AVSTÄLLD, nummerplåten satt fel och en massa sånt :P men sen säger dom att vi är snälla idag för ni smet inte och då låter vi er köra men fixa moppen så den är laglig. DEN TACKAR MAN FÖR IGEN! :D

4:de. ska köra hem till mamma på rasten och äta (körde urpluggat orginalrör) kör småvägar för att slippa snuten och slipper snuten hem till mamma. sen skulle jag köra till skolan igen och kör småvägar igen. och då hade snuten haft poliskontroll en gata längre ner så dom såg mig och körde efter. dom hade tydligen kört efter mig i 3 min :P kollade inte bak och hade ingen backspegel. han blinkade in mig och han frågade om moppen var trimmad. jag sa ja den gör väl lite över det den ska göra. han bara hur mkt gör den då ? 70 kanske ? oj fyfan så mkt ? men då får vi ta och provköra den så dom kör den till ett industriområde och den ena polisen drar upp lasern och skjuter moppen i 76 km/h i motvind. bara för att jag var så trevlig så drog dom ner de till 66 km/h men vafan de kvittar tänkte jag. :P snuten ringer en annan snut som kommer med en stor buss och jag får flygande besiktning. 1500 kr i böter och ombesiktning på skrotet :P

de var mina fina stunder med snutarna :P

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 10 02 28, 12:54 
Nybörjare

blev stannad igår körde i 50km typ snuta vinkar in mig gömt sig bakom en snöhög :D blir lite skitnödig åkte ju 3st med mig fast dom andra 2 fick på sig bältet:P vevar ner rutan blåser hon gnäller över att vi åker tre visar att man får åka flera om det inte stör chaförren. jaja okej ni får åka igen fyfan var glad ja blev då:D fast kan tilllägga att det var en tjej hon verkade inte kunna så mkt

Inläggsrubrik: Re: Re:
InläggPostat: 10 03 07, 9:07 
Vinpimplare
Användarvisningsbild

Födelsedag: 18 mar 1993
Fordon: 740, Duett, Mopeder
guggman-sthlm skrev:
amazon-93 skrev:
Gäst skrev:
e har ju ej kort men fått snut häng på moppe i 45-50km/h.

ne men de börja me att aj åkte en 50blås å möter en snut, börjar bromsa lite för att åka ner till en kompis men skiter i de å slår på igen. ser att snuten vänder eller de va en tjej så hon backar å så. men kommer ner på en liten asfalt väg, kör där fult snuten kör sakta bakom. svänger av på en grus väg sen så in på en ännu mindre, där kunde dom ej åak så ahde lite tur. men sen åker aj hem fort som fan genom "byn". 2-5min efter åker polis bilen förbi vi mig. sen när ja åker iväg på kvällen vi 21,00 e dom vi korv mojen å käkar å ja kom säkert i en 45-50 på 30 vägen.
Inte så coolt men har haft lite snutt häng XD

haha det där hände ju varje dag när en annan hade moppe, fast då vare väl liiiiite fortare än 45-50 HAHAHA :D det är ju förfan knappt styrfart :P

Fan ralle du mötte ju snuten i farsta varje dag på väg hem från plugget xD själv mötte ju snuten 3 gånger på en vecka i sommras, varav 2 av dom på samma dag hemma i vidja o en annan i 80 blås på bron vid willys i länna:P 14 bast o en moppe som gör 80 bollar, åkte ju inte fast som tur va:P

haahah aafan :)

Mitt Duett Projekt:
http://www.epatraktor.org/board/rakkarn ... 12100.html
Mitt 740 projekt:
rakkarn-s-740-projektstart-6-mars-t15237.html
släng iväg en kommentar! :D

InläggPostat: 10 03 07, 9:44 
Dieselkåt Moderator
Användarvisningsbild

Fordon: För många
inte vart med om några snuthistorier med min nya :( kan dra en om min gammla traktor endå: jag och en till var ute och åkte på byn och en av mina polare satt hela tiden och försökte va rolig genom att säga"SNUTEN" typ hela tiden och tillslut så lyssnar man ju inte på det ordet. sen skulle vi åka genom byn till macken och då säger polarn"SNUTEN ÄR BAKOM OSS" och jag tänkte aa jo visst så jag slänger ut den på breställ och är påväg att slå i 3:an och hålla långsladd då ser jag en polisbil i backspegeln :roll: svänger in till vänster och alla hoppar ut och springer iväg,polisen kör bort och stoppar polarn istället och frågar om kort/blåsa sen säger dom att dom gjärna vill provköra den där röda epan men ingen vet ju vart vi stack iväg så då ställer dom sig i en backe och tittar ner på epan och väntar på oss,vad dom inte vet om är att vi står längre upp i backen bakom polisbilen så vi väntar ju bara 10min sen åkte dom iväg till stan igen. bara hoppa i trallan och köra igen :P

torska ju med denna traktor sen,helt annan histora med mordförsök/smitning inblandat :lol:

InläggPostat: 10 03 07, 9:57 
Moderator

Födelsedag: 10 aug 1993
Fordon: Volvosar...
volvo740turbo skrev:
inte vart med om några snuthistorier med min nya :( kan dra en om min gammla traktor endå: jag och en till var ute och åkte på byn och en av mina polare satt hela tiden och försökte va rolig genom att säga"SNUTEN" typ hela tiden och tillslut så lyssnar man ju inte på det ordet. sen skulle vi åka genom byn till macken och då säger polarn"SNUTEN ÄR BAKOM OSS" och jag tänkte aa jo visst så jag slänger ut den på breställ och är påväg att slå i 3:an och hålla långsladd då ser jag en polisbil i backspegeln :roll: svänger in till vänster och alla hoppar ut och springer iväg,polisen kör bort och stoppar polarn istället och frågar om kort/blåsa sen säger dom att dom gjärna vill provköra den där röda epan men ingen vet ju vart vi stack iväg så då ställer dom sig i en backe och tittar ner på epan och väntar på oss,vad dom inte vet om är att vi står längre upp i backen bakom polisbilen så vi väntar ju bara 10min sen åkte dom iväg till stan igen. bara hoppa i trallan och köra igen :P

torska ju med denna traktor sen,helt annan histora med mordförsök/smitning inblandat :lol:

Haha, så grymt jävla klockren den första :D :D

http://www.epatraktor.org/board/du1-akt ... t2742.html
http://www.teamracehorn.se
kardanknuten skrev:
Rääggern skrev:
Men vrf ska den vara trimmad då om den inte får gå över 30? förstår inte riktigt :P

För att man ska få ordentilgt med kraft att dra harven med på åkern.

Bild

Jag är moderator, jag gör aldrig bort mig :o

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 10 03 07, 11:15 
skiftnyckels proffs
Användarvisningsbild

wunderbaum_glidarn skrev:
volvo740turbo skrev:

Haha, så grymt jävla klockren den första :D :D

Dra den andra me då :D

http://www.epatraktor.org/forum/viewtopic.php?t=10318

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 10 03 08, 3:34 
Nybörjare
Användarvisningsbild

Födelsedag: 25 apr 2010
Fordon: Volvo duett 57-
Gasade på från ripan i kiruna, säkert 40-50km, sen kommer jag till en raksträcka saktar in till 30, efter 10 sekunder ser jag blåt och rött blinka i backspegeln, dem stannar mig, jag spärrar min på 2an kontrollerar flera gånger, jag går ut och så visar jag traktorkort och leg, dem kollar upp registreringsnummret. Polisen frågar varför jag verkar va nervös, jag svara ja de är inte varje dag man blir stannad av en polis bil med blåljusen så där (trodde att jag hade kört för fort). Sen chillar jag ner och så frågar han hur fort den går, jag säger den går typ 90 i 2an (har äkta epa), sen frågar han om den är stum, jag sa gå och känn, polisen börjar lyfta i flaket och naturligtvisst är den stum :P Hihi sen såg allt bra ut och jag fick åka, sen åkte jag till statoil å fixade en liten grej bara lite lätt så där :P

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 10 03 08, 8:04 
Bitter
Användarvisningsbild

Födelsedag: 15 okt 1993
Fordon: Volvo 145 -73 Kapad
jonte-s skrev:
Gasade på från ripan i kiruna, säkert 40-50km, sen kommer jag till en raksträcka saktar in till 30, efter 10 sekunder ser jag blåt och rött blinka i backspegeln, dem stannar mig, jag spärrar min på 2an kontrollerar flera gånger, jag går ut och så visar jag traktorkort och leg, dem kollar upp registreringsnummret. Polisen frågar varför jag verkar va nervös, jag svara ja de är inte varje dag man blir stannad av en polis bil med blåljusen så där (trodde att jag hade kört för fort). Sen chillar jag ner och så frågar han hur fort den går, jag säger den går typ 90 i 2an (har äkta epa), sen frågar han om den är stum, jag sa gå och känn, polisen börjar lyfta i flaket och naturligtvisst är den stum :P Hihi sen såg allt bra ut och jag fick åka, sen åkte jag till statoil å fixade en liten grej bara lite lätt så där :P

Blått o rött ljus? Snuten har ju bara blått...

kardanknuten skrev:
eller så kan du lära dej buktala så du kan göra så det låter som det varvar utavbarahelvete :mrgreen:

InläggPostat: 10 03 08, 8:41 
Spränger däck
Användarvisningsbild

Födelsedag: 17 jul 1992
Fordon: Flera fordon
Transitepa skrev:
jonte-s skrev:

Finns polisfordon som har blinkande rött i fronten, det betyder man ska stanna när ser de i backspegeln eller mötande polisfordon.

Bild

InläggPostat: 10 03 08, 10:06 
Garageråtta
Användarvisningsbild

Födelsedag: 14 jul 1993
Fordon: kapad 744 a-tralla
Transitepa skrev:
jonte-s skrev:

Blir allt vanligare med blått och rött.

Man märker de inte, om man inte blir stoppad så ofta (vilket är rätt självklart)

InläggPostat: 10 03 09, 1:30 
Nybörjare

Födelsedag: 06 jul 1994
Fordon: 240
Men vafan ska en säga om de frågar om man har dubbla låder o man ha enkel? A ja tror de eller vafan ska man säga:p? :?:

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 10 03 09, 6:56 
Amatör
Användarvisningsbild

Födelsedag: 26 mar 1993
Fordon: Kapad Volvo 744
volvo240eksjö skrev:
Men vafan ska en säga om de frågar om man har dubbla låder o man ha enkel? A ja tror de eller vafan ska man säga:p? :?:

Ibland tror jag det lönar sig att vara ärlig och säga som det är, att man har enkellåda med varvreg så den går i 30 :)

InläggPostat: 10 03 09, 10:08 
Dieselkåt Moderator
Användarvisningsbild

Fordon: För många
volvo240eksjö skrev:

säg som det är! kollar dom och ser att du ljuger så kommer dom inte tro spec mycket på resten du säger. och man hör väll om man har dubblalåder om man har koll på sånt?

bara om man kör helt lagligt man säger"mja kanske,så dom får kräla under traktorn i slasket" :lol:

InläggPostat: 10 03 09, 10:47 
Nybörjare

Födelsedag: 11 jan 1994
Fordon: duett, transit
Själv har man inte blivit stoppad än, men det kommer nog;).

Var ute och åkte med polarn i hans king cab tralla i höstas. Klättra lite i skogen, körde vidare till grannbyn och leta ställen att åka. körde in på någon jävla grusväg, fick syn på någon jävla träbro. polarn brassa på som fän över där och så hamnade vi på en fotbollsplan :lol: . förstod direkt att detta inte var så jävla bra. så vi vände och skulle köra tillbaka. då kommer en dåre springandes efter oss som en idiot och skriker att han ska mörda oss( blev inte förvånad om han skulle det). vände om igen och skulle hitta en annan väg att komma ut därifrån. Gasar på som fän, och plötsligt kommer ett dike, lyckas hitta det med framvagnen och flyger upp.

Hittar en väg ut, men det är blockad av två bilar. vi vet inte vart vi ska ta vägen. och då kommer gubben springandes och sliter upp dörren. så det var bara att kliva ur. Och givetvis hade de ringt polisen. stod typ 15 gubbar och kärringar runt oss och var sket förbannade.
polisen kom och började tjöta med oss.
-hur många åkte ni i bilen?
-4st( vi hade med oss två andra också)

var inge mer tjöt om just det.

-vart kommer ni ifrån?
polarn svarade fort som fan att vi kom från allingsås och att vi bara var och hälsade på några.(vitlögn)

sen gick polisen och pratade med ägarna om lite bröte. och sedan pratar ägarna och polisen med oss.
de mest skrattade åt det hela. och om de hade vart 16år hade de gjort lika dant:P

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 10 03 14, 7:00 
Vinpimplare
Användarvisningsbild

Födelsedag: 18 mar 1993
Fordon: 740, Duett, Mopeder
volvo740turbo skrev:

dra till med din andra :D

Mitt Duett Projekt:
http://www.epatraktor.org/board/rakkarn ... 12100.html
Mitt 740 projekt:
rakkarn-s-740-projektstart-6-mars-t15237.html
släng iväg en kommentar! :D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1119 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 75  Nästa